گیلسونایت| قیر طبیعی |فروش گیلسونایت (قیر طبیعی) گیلانغرب

نیاز شما را در خصوص قیر (گیلسونایت) بصورت کلوخه و پودر داخلی و صادراتی تأمین مینمائیم

گیلسونایت| قیر طبیعی |فروش گیلسونایت (قیر طبیعی) گیلانغرب

نیاز شما را در خصوص قیر (گیلسونایت) بصورت کلوخه و پودر داخلی و صادراتی تأمین مینمائیم

ورود ماشین آلات دسته دوم معدنی آزاد شد

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴ ب.ظ

کمیسون ماده یک واردات ماشین آلات معدنی دسته دوم را آزاد کرد.

به گزارش مس پرس،‌کمیسون ماده یک که متشکل از نمایندگان وزارت صنعت معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهادکشاورزی است در راستای حمایت از بخش معدن، ورود ماشین آلات دسته دوم را آزاد اعلام کرد.
کمیسون ماده یک در حالی واردات ماشین آلات دسته دوم معدنی را آزاد اعلام کرد که فعالان این بخش با اشاره به شرایط نامناسب تولیدکنندگان داخلی، همواره خواستار آن بودند.
بر این اساس و همزمان با مصوبه کمیسیون ماده یک، سازمان ملی استاندارد نیز ضوابطی را برای واردات این‌گونه خودروها تعیین کرد که تنها در صورت داشتن این ضوابط، ماشین‌آلات دست دوم مجاز به ورود هستند، در غیر این صورت از ورود آنها به داخل جلوگیری شده و در گمرکات به کشور سازنده عودت داده می‌شوند.
این ضوابط شامل داشتن خدمات پس از فروش، میزان کارکرد و پوسیدگی، سن خودرو، الزاماتی برای ایمنی خودروها و همچنین الزامات تعیین شده از لحاظ شرایط فنی خودرو است که تمام این موارد مورد تایید شرکت‌های بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید از سوی آنها اجازه واردات داده خواهد شد.
در حال حاضر بر اساس مصوبه کمیسیون ماده یک، تنها ماشین‌آلات معدنی که مدت کارکرد آنها زیر هفت سال است، اجازه ورود دارند و با تدوین ضوابط از سوی سازمان ملی استاندارد، نگرانی از واردات ماشین‌آلات دست دوم بی‌کیفیت وجود ندارد.
در همین حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در تازه‌ترین اظهارات خود، یکی از مشکلات عمده بخش معدن در کشور را موضوع ماشین‌آلات این بخش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برخی از ماشین‌آلات حوزه معدن در ایران قابل ساخت نیست؛ این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی به دلیل شرایط فعلی قادر به تولید ماشین‌آلات و تجهیزات نیستند.
مهدی کرباسیان اظهار کرد: بر این اساس، کمیسیون ماده یک مجوز واردات ماشین‌آلات دست دوم معدنی را در راستای تسهیل و کاهش مشکلات این بخش صادر کرد.

منبع: MesPress